na kolik může vyjít logo design? 10 nejdražších návrhů v historii.
Publikováno 3. února v sekci Historie Designu.
Při vytváření brandu je logo jedním z nejdůležitějších prvků. Kvalitní logo design může pomoci vytvořit identitu značky a může na spotřebitele udělat trvalý dojem. Vytvoření skvělého loga však není vždy levnou záležitostí a některé společnosti zaplatily za návrhy loga miliony dolarů. V tomto příspěvku se podíváme na 10 nejdražších návrhů loga v historii.
1. BP – 211 milionů dolarů
Nové logo společnosti British Petroleum bylo uvedeno na trh v roce 2008 a jeho vývoj stál odhadem 211 milionů dolarů. Nové logo mělo zelenožlutý design slunečních paprsků a bylo součástí rozsáhlejší kampaně společnosti na změnu značky.
2. Accenture – 100 milionů dolarů
Accenture, globální poradenská společnost, utratila v roce 2001 100 milionů dolarů za nový design loga. Nový design obsahoval stylizovaný symbol, který měl představovat zaměření společnosti na “vysoký výkon”.
3. Posten Norge – 55 milionů dolarů
Norská pošta Posten Norge zaplatila v roce 2008 za nový design loga 55 milionů dolarů. Nové logo obsahovalo stylizovaný obrázek poštovní známky.
4. Symantec – 1,28 milionu dolarů
Symantec, společnost vyrábějící software pro počítačovou bezpečnost, utratil v roce 2001 za nový design svého loga 1,28 milionu dolarů. Nový design obsahoval stylizovaný symbol, který měl představovat zaměření společnosti na bezpečnost.
5. Londýn 2012 – 625 000 dolarů
Logo olympijských her v Londýně 2012 bylo navrženo v roce 2007 a jeho vývoj stál odhadem 625 000 dolarů. Nový logo design obsahoval stylizovaný obrázek číslic “2012”.
6. Pepsi – 1 milion dolarů
V roce 2008 utratila společnost Pepsi za návrh nového loga 1 milion dolarů. Nový design obsahoval modernější, zjednodušenou verzi klasického loga Pepsi.
7. BBC – 1,8 milionu dolarů
V roce 1997 utratila BBC za nový design svého loga 1,8 milionu dolarů. Nový design obsahoval modernější, zjednodušenou verzi klasického loga BBC.
8. Australská a novozélandská bankovní skupina (ANZ) – 15 milionů dolarů
ANZ, významná bankovní a finanční společnost, zaplatila v roce 2009 za nový design loga 15 milionů dolarů. Nový design obsahoval stylizovaný symbol, který měl představovat zaměření společnosti na inovace.
9. BP (předchozí logo) – 136 milionů dolarů
Předchozí design loga BP, který byl používán v letech 2000 až 2008, stál odhadem 136 milionů dolarů. Nové logo bylo součástí rozsáhlejší rebrandingové kampaně, jejímž cílem bylo prezentovat společnost jako podnik, který je šetrnější k životnímu prostředí.
10. CitiBank – 1,5 milionu dolarů
CitiBank utratila v roce 1998 za návrh nového loga 1,5 milionu dolarů. Nový design představoval modernější, zjednodušenou verzi klasického loga CitiBank s modrým obloukem nad červeným obloukem.
Proč investovat do designu loga?
Jak ukazují výše uvedené společnosti, návrh loga může být významnou investicí. Dobře navržené logo je však důležitou součástí identity značky společnosti a může mít trvalý vliv na vnímání zákazníky. Logo může společnosti pomoci vyniknout na přeplněném trhu, komunikovat její hodnoty a vybudovat důvěru u zákazníků.
Jak získat skvělý návrh loga, aniž byste přišli na mizinu
Ačkoli výše uvedené společnosti mohly mít prostředky na to, aby za návrhy svých log utratily miliony dolarů, existuje spousta způsobů, jak získat skvělý návrh loga, aniž byste museli rozbít banku. Jednou z možností je spolupráce s grafikem na volné noze, který vám může poskytnout individuální přístup a často si účtuje rozumnější ceny než větší návrhářské firmy. Kromě toho existuje řada online platforem, které nabízejí služby v oblasti návrhu loga za zlomek ceny tradiční návrhářské agentury.
Kontaktujte nás pro potřeby návrhu loga
V BADKID STUDIO se na logo design zaměřujeme a rozhodně chápeme důležitost dobře navrženého loga a to, jak může ovlivnit úspěch vaší značky. Nebojte se, nebudeme vám účtovat miliony dolarů jako některé výše uvedené společnosti! Pokud hledáte vysoce kvalitní návrh loga, který se vejde do vašeho rozpočtu, kontaktujte nás ještě dnes a ušijeme něco na míru vaší značky.